یادگیری واژه جدید به شما کمک میکند که به صورت دقیق تر و واضح تر با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید، مردم راحتتر می توانند شما را درک کنند و این واقعیت را که شما فرد باهوشی هستید، القاء می کند.

راه هایی به منظور یادگیری بهتر واژگان جدید وجود دارند که در زیر آنها را بررسی می نمائیم :


1 خواندن، خواندن، خواندن : هر چه بیشتر بخوانید، - رمان، کتاب های ادبیات، مجله، روزنامه و ...- با واژگان بیشتری روبرو خواهید شد. هنگامی که در حال خواندن هستید، تلاش کنید تا مفاهیم واژگان جدید را از متن استخراج کنید و حدس بزنید، سپس می توانید از دیکشنری برای یافتن معنی دقیق واژگان کمک بگیرید. در ابتدا کتاب هایی را انتخاب کنید که متن روانی دارند و برایتان ساده هستند، بعد از طی کردن این مرحله می توانید به قدم بعدی بروید که خواندن کتاب های سختتر می باشد. به خاطر داشته باشید که فقط زمانی می توانید واژگان جدید را خوب یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید که خیلی زیاد مطالعه داشته باشید.


2 از دیکشنری و فرهنگ جامع استفاده کنید. خودتان را به یک فرمت خاص از دیکشنری محدود نکنید، می توانید از هر کدام از انواع دیکشنری نرم افزاری، آنلاین و کاغذی استفاده کنید. هنگامی که واژه ای را در دیکشنری چک می کنید به تلفظ و معنی واژه توجه کنید. سپس به فرهنگ جامع رجوع کنید و واژگان مترادف و متضاد کلمه مورد نظر را بیابید.


3 یادداشت برداری کنید. ایده خوبی است که لیستی از واژگان جدیدی که به آنها برمی خورید را در دفترچه ای بنویسید. بدین صورت می توانید هر زمان که خواستید به آنها رجوع کنید و مرور کنید. این کار علاوه بر کمک به یادگیری و مرور لغات جدید به شما انگیزه یادگیری واژگان بیشتر را می دهد. همچنین، می دانید که چه واژگانی و چه تعدادی از آنها را فراگرفته اید.


4 - یک واژه در روز یاد بگیرید. برای اینکار می توانید از وب سایت هایی که در روز یک واژه را به شما یاد میدهند، استفاده کنید. بدلیل آنکه یادگیری یک واژه در هر روز کار طاقت فرسایی است، با استفاده از این وب سایت ها و یا نرم افزارها می توانید خودتان را به یادگیری واژه جدید مجبور کنید. نمونه ای از این وب سایتها : http://dictionary.reference.com/wordoftheday می باشد.


5 از ریشه واژگان استفاده کنید. یکی از قدرتمندترین روش ها برای یادگیری واژه جدید استفاده از ریشه آنهاست. ریشه های لاتین و یونانی بسیاری در زبان انگلیسی وجود دارند. شما اگر این ریشه ها را یاد بگیرید، معنی بسیاری از واژگان را خواهید دانست.


6 با واژگان بازی کنید. یک روش یادگیری واژگان که می تواند برای شما جالب باشد، بازی است. استفاده از پازل ها، جدول، پیدا کردن لغات در حروف بهم ریخته می تواند یادگیری واژگان را برایتان جذاب کند.


7 صحبت کنید. صحبت کردن با مردم می تواند به شما کمک کند تا واژگان جدید یاد بگیرید. در هنگام محاوره، هر زمان که به واژه جدیدی برخوردید، آن را جایی یادداشت کنید تا بتوانید در زمان مناسب آن را در دفتر نت خود وارد کنید.

تعداد نظرات این پست ۰ است ...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی